اخبار روزفناوری

موشک اسپیس ایکس در یک اتفاق نادر و آتشین دیگر در کشتی سقوط می کند 

موشک اسپیس ایکس در یک اتفاق نادر و آتشین دیگر در کشتی سقوط می کند 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در یک اتفاق نادر دیگر، یک تقویت کننده SpaceX Falcon 9 بر روی کشتی پهپاد بازیابی چند لحظه پیش پس از ارسال آخرین دسته از ماهواره های Starlink این شرکت به مدار سقوط کرد. بر اساس گزارش اسپیس ایکس، این تقویت کننده یک موشک کهنه کار بود، زیرا امروز بیست و سومین پرتاب خود را انجام داده بود و متأسفانه نتوانست جهت گیری خود را پس از فرود بر روی کشتی پهپاد A Shortfall of Gravitas این شرکت حفظ کند. این اولین تقویت‌کننده‌ای بود که 23 بار پرتاب شد و فیلم‌های پخش زنده اسپیس ایکس نشان داد که موشک با موفقیت فرود آمد اما نتوانست وزن خود را قبل از اینکه در نهایت روی کشتی پهپاد واژگون شود تحمل کند.

اسپیس ایکس تایید کرد که موشک فالکون 9 در کشتی بدون سرنشین پس از تحویل آخرین دسته از ماهواره های Starlink به فضا سرنگون شده است

پرتاب امروز هشتاد و سومین ماموریت سال اسپیس ایکس را رقم زد و لحظاتی پس از آن بود که این شرکت در ابتدا قصد داشت ماموریت Polaris Dawn را به فضا بفرستد. Polaris Dawn جاه‌طلبانه‌ترین پرواز SpaceX تا به امروز است و خدمه چهار نفره پس از دوران آپولو در دهه 1970 به بالاترین ارتفاع در مدار زمین خواهند رسید. پرتاب فالکون 9 از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد و این موشک برای بیست و سومین بار بی سابقه پرواز کرد و هدف آن فرود بر روی کشتی پهپاد A Shortfall of Gravitas اسپیس ایکس واقع در نزدیکی آن بود.

پرتاب خود یک امر استاندارد بود، زیرا موشک در ساعت 3:38 بامداد به وقت محلی با موفقیت از کیپ بلند شد. تقریباً یک دقیقه پس از پرتاب، موشک به حداکثر فشار هوا رسید، پس از آن یک دقیقه دیگر قبل از روشن شدن موتور خلاء مرلین مرحله دوم، حرکت کرد و مرحله از موشک مرحله اول جدا شد.

در نزدیکی پست بلند شدن هشت دقیقه و بیست ثانیه، تقویت کننده فالکون 9 به کشتی بدون سرنشین SpaceX نزدیک شد. به نظر می‌رسید که همه چیز تا این مرحله به خوبی پیش می‌رفت، زیرا موشک موفق شده بود موتورهای خود را برای سوخت‌های تقویتی و فرود با موفقیت مشتعل کند. با این حال، لحظات پایانی آن چندان موفق نبودند، زیرا منجر به یک اتفاق نادر دیگر برای SpaceX شد.

بعد از فرود، به نظر می‌رسد که کف موشک قادر به خاموش کردن شعله‌ها نیست، شعله‌های آتش معمولاً بلافاصله پس از فرود در یک کشتی بدون سرنشین یا در خشکی خاموش می‌شوند. به دنبال آن، به نظر می رسید که ابر شعله ها فقط بدتر می شود و در همان زمان، فالکون 9 نیز تعادل خود را از دست داد. در یک توالی آهسته، موشک قبل از اینکه کاملاً افقی شود به آرامی به سمت خود کج شد و در کنار آن فرود آمد در حالی که به نظر می‌رسید آتش و دود همچنان از عقب آن به بیرون می‌پرد.

SpaceX به سرعت در صفحه رسانه اجتماعی خود به این حادثه اعتراف کرد. در یک پست X، این شرکت به اشتراک گذاشت که “تقویت کننده مرحله اول فالکون 9 پس از فرود هواپیمای بدون سرنشین A Shortfall of Gravitas به پایان رسید.” این سازمان افزود که «ارزیابی داده‌ها و وضعیت پرواز تقویت‌کننده»، در حالی که نشان نمی‌دهد آیا نتایج این ارزیابی در آینده به اشتراک گذاشته می‌شود یا خیر. در مرحله دوم، مرحله دوم اولین سوختن موتور خود را تکمیل کرد و قبل از استقرار آخرین دسته از ماهواره‌های Starlink، در راه سوختن دوم است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا